dimecres, 8 d’abril de 2015

El centre de Recursos Pedagògics de la Ribera d'Ebre, m'ha proporcionat aquest material didàctic vinculat al MACBA. El projecte es denomina "Expressart" i encara que no podrem desplaçar-nos fins el MACBA per fer les activitats, intentarem fer-les d'una altra manera, seran les  que creem nosaltres, perquè en definitiva, d'això es tracta quan parlem d'art i creativitat. 
Començarem a utilitzar aquest recurs a l'escola pública Josep Riba de la Serra d'Almos a veure quins resultats obtenim.


Segons la seva pàgina aquestes són les indicacions del projecte: 


El projecte està concebut com un conjunt de propostes didàctiques per fer a l'aula amb l'ajuda de materials (objectes tridimensionals, imatges i textos) guardats en una caixa (disponible a través dels Serveis Educatius i dels Centres de Recursos Pedagògics).


L'objectiu principal és que tant els alumnes com els mestres gaudeixin de les obres i hi puguin establir un diàleg partint de la pròpia experiència i estimulant el respecte i l'interès per l'art com a mitjà d'expressió, joc, representació i experimentació. Un altre objectiu del projecte és aconseguir que els nens prenguin consciència de la seva pròpia capacitat d'expressió i que la desenvolupin lliurement, minimitzant imposicions i restriccions, en la mesura que sigui possible, i animant-los a utilitzar alguns dels elements o procediments que fan servir els artistes. Aquest projecte permet plantejar algunes qüestions sobre l'art contemporani lligades al contacte directe posterior amb les obres que formen part de la Col·lecció MACBA. 

Obert a totes les àrees d'aprenentatge


Les situacions d'ensenyament–aprenentatge que proposem no estan lligades a una àrea de coneixement determinada. Encara que l'art contemporani n'és el punt de partida, els recursos que oferim es poden abordar des de múltiples vessants –llenguatge oral, numèric, geomètric, aproximacions a nocions de física, etc.-, tant pel que fa a conceptes com a procediments. Es tracta de jugar i treballar al voltant d'obres i imatges, i formalitzar tot seguit idees, opinions i sentiments, fent ús de qualsevol dels llenguatges a l'abast, incloent-hi, això sí, els llenguatges artístics.


Tot plegat té per objectiu, d'una banda, facilitar informació i recursos tangibles al mestre perquè pugui desenvolupar una sèrie d'exercicis i activitats i, de l'altra, permetre que els alumnes incorporin els continguts abordats d'una manera motivadora, que tingui en compte la diversitat de maneres d'aprendre.


Us deixo l'enllaç del vídeo que ho promociona, però segons anirem utilitzant els materials i desenvolupant les activitats les compartirem  per aquest espai.

https://www.youtube.com/watch?v=hT76QZINBs8#t=130 







0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

 

Copyright 2010 DI-ART ARTTERÀPIA "PENSAR DES DEL FINAL..".

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.